Loading...
Ev Alırken Hangi İşlemler Yapılır?

Ev Alırken Hangi İşlemler Yapılır?

2021-11-25

Gayrimenkul sahibi olmak birçok kişinin hayalidir. Bunun için birikim yapılır ve genellikle kredi ile desteklenen bir ev satın alınır. Atlas Gayrimenkul İnşaat olarak bu aşamadan sonra karşınıza çıkan prosedürlerin neler olduğunu, ev alırken ne gibi aksiyonlar alındığını sizler için özetledik.

Mevcut Değerin Belirlenmesi

Bir ev satın alırken yapacağınız ilk şey budur. Alıcı, evin bulunduğu belediyeye başvurur. Belediye personeli, söz konusu gayrimenkul için metrekare fiyatını belirler.

Cari değer hesaplanırken, konutun bulunduğu mahalleden üç adet benzer konut belirlenir ve bunların ortalaması esas alınır.

Cari değeri içeren belge ile birlikte evin vergi borcu olmadığına dair belge de alınmalıdır.

Belediye ev almak için gereken tutarı resmileştirir ve ardından tapu için gerekli işlemlere başlanır.

Tapu Edinme Sürecinde Yapılması Gerekenler

Evin mevcut değeri resmiyet kazandıktan sonra sıra tapu harcının ödenmesine gelir. Bu aşamada hem alıcıdan hem de satıcıdan yüzde 2 oranında ücret alınır. Ücret, ilgili tapu müdürlüğünün anlaşmalı olduğu bankalar aracılığıyla gerçekleştirilir. Ayrıca tapu sermaye bedelinin de bu ücretle birlikte yatırılması gerekir. Harç ödendikten sonra aşağıda belirtilen belgelerle düzenlenecek tapu başvurusu yapılır.

-Alıcı ve satıcının nüfus cüzdanlarının aslı ve bir fotokopisi

-Satıcının bir ve alıcının iki fotoğrafı. (Son altı ay içinde çekilmiş kişisel vesikalık görüntü)

-Satıcı adına düzenlenen senet aslı ve bir nüshası

 


Tapu İşlemlerinin Süresi

İşleminizin süresi ilgili tapu dairesindeki yoğunluğa göre değişiklik gösterebilir. Evraklarınız tamamlandıysa ve evin herhangi bir vergi borcu yoksa, genellikle aynı gün içinde sonuçlandırılır. Meşgul müdürlüklerde randevu sistemi ile çalışmak da mümkündür. Bu yol izlendiğinde yaklaşık iki gün içinde tapu teslimi yapılır.

Vekaletname ile Ev Alım Satım

Vakti olmayan veya başka bir şehirde yaşayan kişiler, istedikleri bir yakınına veya gayrimenkul takibi yapan ofislere vekaletname vererek ev alıp satabilirler.
Bunun için işlemin durumuna göre noterden vekaletname düzenlenmesi gerekir. Süresi dolan ve vekilin görevden alınması durumunda süresi dolacak olan vekaletname ile iş akdedilebilir.