Türkiye'de Trafik Kuralları
Türkiye'deki trafik kuralları, eski BDT sürücülerinin olağan kurallarından neredeyse hiç farklı değil. Türk sürücülerin akılda tutulması ve son derece dikkatli olması gereken bazı nüanslar ve davranışlar var.
TÜRKİYE'DEKİ TRAFİK KURALLARININ ÖNEMLİ NOKTALARI:
Hız sınırı: yerleşim yerlerinde - 50 km / s, yerleşim yerlerinin dışında - 90 km / s, karayollarında - 120 km / s.
Kısa huzme: Gündüz sadece yetersiz görüş koşullarında ve tünellerde zorunludur.
Emniyet kemerleri: Hem ön hem de arka yolcular emniyete alınmalıdır.
12 yaşından küçük, 1,5 metreden kısa ve 36 kg'a kadar olan çocuklar sadece arka koltukta binebilir. 135 cm'nin altındaki çocuklar sadece özel koltuklarda seyahat etmelidir.
Mobil kullanım: Ahizesiz – yalnızca kulaklık veya hoparlör.
İlk yardım çantası ve yansıtıcı üçgen: mutlaka mevcut olmalıdır. Araba kiralarken bunu da kontrol ettiğinizden emin olun.
Alkol: Türkiye'de izin verilen maksimum kan alkol seviyesi biraz daha yüksektir - 0,5 ‰. Yani, direksiyona geçmeden önce biraz içki içmesine izin verilir. Ancak, bunu yapmamak daha iyidir: Türk yollarında çok tehlikeli olan dikkat konsantrasyonu azalır; bir kaza ve kanda alkol bulunması durumunda, otomobil sigortası geçersiz hale gelir.
TRAFİK İŞARETLERİ
Türkiye'de uluslararası trafik işaretleri kullanılıyor, sadece birkaç fark var:
"STOP" işareti, "STOP" yerine Türkçe "STOP" diyor;
"Park yasaktır" işareti normal görünüyor, ancak aynı işaret ancak beyaz bir arka plan üzerinde park etmeye izin veriliyor, ancak zamanın sınırlı olduğu anlamına geliyor;
Bir yerleşim yeri girerken, yalnızca adı değil, aynı zamanda sakinlerin sayısını da belirtin;
İniş ve inişlere karşı uyarı levhalarında eğim açısı belirtilmemiştir.
İşaretler üzerindeki diğer bazı yazıtların çevirisi:
Buz - Buz
Çıkmaz sokak - Çıkmaz sokak
Dikkat dikkat
Dur dur
Farları aç - Farları aç
Girilemiyor - Giriş kapalı
Lastik - Lastik dükkanı ve küçük onarımlar
Otoyol - Otoyol
Park Alanı - Dinlenme tesisi
Otoparka izin verilmiyor/izin verilmiyor - Park etmek yasaktır
Park Alanı - Park Alanı
Sollama yasaktır - yolu yok
Kayıt Gerekli Değil - Giriş gerekli değil
Tehlikeli - Tehlikeli
Tekyon (Tek yon) - Tek Yön trafik
Ücretli Geçiş - Paralı Yol
Yagista'nın Kaygan Yolu - Kaygan Yol
Yavaşça - Hızı azaltın
Yavaş sürün - Hızı azaltın
Yol depistirme - Dolambaçlı Yol
Yol kapalı - Yol kapalı
Yol yapımı - Yol çalışması
TRAFİK POLİSİ
Trafik Polisi (Trafik Polisi) mavi üniforma giyer ve hem beyaz hem de mavi renkli arabaları ve motosikletleri kullanabilir.
Trafik Polisi, trafik polisi ihlal edilmemiş olsa bile aracı durdurma hakkına sahiptir:
belgeleri doğrulamak için; terörle mücadele operasyonu sürecinde;
alkol zehirlenmesini kontrol etmek için.
Alkol testi yaptırmayı reddetmeniz önerilmez - sarhoşken polis sizi otomatik olarak tanıyabilir.
Kaza için kaza tutanağı (kaza tutanağı) polis protokolü hazırlanmıştır. Aksi takdirde, sigorta şirketi hasarı tazmin etmeyecektir. Para cezası, makbuzu yazan bir polis memuruna hemen yerinde ödemek en iyisidir. Bu durumda ceza tutarı üzerinden %25 indirim alırsınız. Makbuz olmadan bir polis memuruna para cezası ödemeyi kabul etmenizi tavsiye etmiyoruz: öncelikle Türk polisleri çoğu zaman iş yerlerine ve itibarlarına değer veriyor; ikincisi, yüksek cezalar olsa bile, "pazarlık yapmak" size çok daha pahalıya mal olacak.
2021 YILINDA TRAFİK KURALLARININ BAZI İHLALLERİNİN CEZALARI:
Emniyet kemerinin takılmaması, çocukların yanlış taşınması, yanlış yere park edilmesi, araçtan çöplerin atılması 144 TL'dir.
Ehliyet veya ehliyetin bulunmadığı durumlarda araç kullanırken cep telefonu kullanımı 314 TL'dir.
İzin verilen hızın aşılması:
yüzde 10-30 - 314 TL,
yüzde 30-50 - 652 TL,
yüzde 50'nin üzerinde – 1340 TL.
Kırmızı ışık ücreti 1340 TL'dir.
Ehliyetsiz araç kullanmak 2698 TL'dir.
Alkollüyken araba kullanmak:
1. fiyat - 1340 TL,
2. fiyat - 1679 TL,
3. fiyat - 2698 TL.
Okunamayan plaka (örneğin kirlenmiş) 551 TL'dir.
Sahte plaka 6687 TL.
TÜRK SÜRÜCÜLERİN DAVRANIŞLARININ ÖZELLİKLERİ
Türkiye, öncelikle yerel sürüş gelenekleri nedeniyle kaza sayısı açısından Avrupa'da ilk sıralarda yer alıyor.
Bunlardan bazıları:
Türk sürücüler çok sık vızıldayarak: trafik ışıklarında en ufak bir gecikmede, başka bir sürücünün yanlış manevrasını gördüklerinde, selamlaştıklarında ve daha birçok durumda kornaya basıyorlar. Onu olduğu gibi kabul edin ve felsefi olarak ele alın - "sıcak kan".
Trafik ışıklarında kırmızı ışığa geçmek Türk sürücülerin ortak sorunu. Yol boşsa - neden bekleyelim? Prensip budur.
Aynısı Türk yayalar için de geçerlidir: Yolun kırmızı ışıkta yanlış yerden geçmesi ve birdenbire ortaya çıkması yaygın bir durumdur.
Pratikte "sağ el" kuralı Türkiye'de çalışmıyor. Bu nedenle kavşaklarda çok dikkatli olun.
Türkiye yollarında çok sayıda scooter ve motosiklet var, bunlar neredeyse hiçbir kurala uymayan en tehlikeli yol kullanıcıları.
Türkiye'de de sürücüler karşıdan gelen sürücülere önlerinde polis olduğunu bildiren bir far işareti veriyor.
Türkiye'de sağdan "Kesme" ve sollamalar, dağlarda serpantinlerde "kör" dönüşlerde sollama, yolcuların ani durma ve inişleri, ikinci hatta üçüncü sıradan sola dönüşler, Türkçe'de sık görülen durumlar olabilir. yollar, bu yüzden ÇOK dikkatli olun.
Türkiye'deki Trafik Polisi (Trafik Polisi) eski BDT ülkelerinde olduğundan daha sadıktır. Örneğin, kırmızı ışıkta seyahat etmek veya çift katıların kesişimi için genellikle sadece sembolik olarak "azarlamak" mümkündür. Aşırı hız için kural olarak bir para cezası uygulanır: radardaki veriler hemen merkezi bir veritabanına kaydedildiği için anlaşamazsınız.