Türkiye'de ev almak isteyen yabancıların bilmesi gerekenler nelerdir?
Türkiye'de ev almak isteyen yabancıların bilmesi gerekenler nelerdir?
Türkiye'de ev satın almak isteyen yabancı uyruklu kişilerin satış işleminden önce aşağıdaki bilgileri edinmeleri gerekmektedir:
-Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü (Dışişleri Daire Başkanlığı), Tapu Müdürlükleri veya Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilik/Konsolosluklarına başvurarak hangi ülke vatandaşlarının Türkiye'de gayrimenkul satın alabileceğinin öğrenilmesi gerekmektedir.
- Satın alınacak konutun askeri güvenlik bölgesi sınırları içinde olmadığının teyit edilmesi gerekmektedir.
Bu bilgiler Tapu Müdürlüğü tarafından yetkili komutanlığa sorularak elde edilebilir. Taşınmazın güvenlik bölgesi sınırları içinde olması durumunda yabancılara konut satışı yapılamaz. Yabancıların Türkiye'de gayrimenkul satın almalarına getirilen kısıtlamalar hakkında bilgi alındıktan sonra satış gerçekleştirilebilir.
Türkiye'de ev satın almak isteyen yabancı uyruklu kişilerin tapu devir işlemlerini gerçekleştirebilmeleri için öncelikle randevu almaları gerekmektedir. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Tapu Randevu Sistemi üzerinden online randevu alınabilmektedir.
Yabancı uyruklulara gayrimenkul satışı için gerekli belgeler şunlardır:
-Tapu, kimlik belgesi veya pasaport (Gerekirse bu belgelerin tercümesi talep edilebilir.)
-Belediyeden alınmış emlak piyasası belgesi
-Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) poliçesi
-Gayrimenkul değerleme raporu